Obsługa firmowej automatyki w przemyśle

automatyka przemysłowa firmy

Procesy zautomatyzowane odgrywają w przemyśle i produkcji coraz większą rolę, dlatego konieczne jest nie tylko ich odpowiednie projektowanie i wykonanie. Automatyka wymaga również nieustannego serwisowania i konserwacji, a także modernizacji i nierzadko rozbudowy – dlatego warto korzystać z firm, które są w stanie obsługiwać zadania związane z projektowaniem i serwisowaniem instalacji i układów automatyki przemysłowej w pełnym zakresie. To bardzo ważne zwłaszcza dla utrzymania niskich kosztów eksploatacji całej linii produkcyjnej – koszty wymiany elementów zużywających się mogą być znacznie niższe, jeżeli są odpowiednio często konserwowane, zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta.

Koszty konserwacji i serwisowania systemów automatycznych

Nie warto oszczędzać więc na późniejszej obsłudze automatyki – powinna ona być w miarę możliwości wykonywana nie przez pracowników zakładu produkcyjnego, lecz przez producenta i dostawcę technologii. Preferencyjne warunki obsługi serwisowej i gwarancyjnej należy jednak negocjować z takimi firmami jeszcze na etapie ustaleń projektowych oraz przed przystąpieniem do realizacji inwestycji. To właśnie na tym etapie firmy są najbardziej skłonne do negocjacji handlowych i warto wykorzystać ten moment na uzyskanie także innych korzystnych warunków – np. w zakresie dostępności do oryginalnych części zamiennych, pogotowia technicznego 24/7 albo darmowego szkolenia pracowników w obsłudze instalacji.

Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie Pro-control.pl.

Niezawodna automatyka przemysłowa firmy gwarancją zysków

Automatyka sprawia, że wykonywanie niemal wszystkich zadań w obrębie danej firmy czy linii produkcyjnej – odbywa się szybciej, bez przestojów i błędów charakterystycznych dla ludzi. Niestety w przypadku awarii czy usterek automatyka przemysłowa firmy unieruchamia całą produkcję i nawet bez jednego fragmentu układu, nie da się prowadzić produkcji. Dlatego nawet kilkugodzinne wyłączenia jednego urządzenia lub sterownika z pracy może oznaczać dla firmy – w zależności od profilu jej działalności – ogromne straty finansowe, liczone nawet w milionach. Powinno się mieć więc stały dostęp do zaufanego partnera technicznego, który podejmie się natychmiastowej naprawy na miejscu.

Opublikuj komentarz